Våra pass

Hos oss på Revive hittar du gruppträningspass både inom- & utomhus, barnvänliga pass, personlig träning, kostrådgivning och viktminskningsgrupper, men även pass för företag och idrottsspecifika pass för föreningar.

Militär-Yatzy

Löpning kroppsviktsövningar barnvänligt

Passet går ut på att du slår en tärning som visar ett nummer som blir den övning du ska utföra från en lista. Sedan springer du ett varv för att sen slå tärningen igen. Har du tur/otur kan det bli samma siffra och övning hela passet.

HIIT Intervall

Kondition intensivt

Gör löpningen rolig med en blandning av intervaller & styrka. Du springer en intervall på 40 sekunder följt utav 20 sekunder styrka med exempelvis armhävningar för att sedan köra nästa intervall. Passet är för dig som vill förbättra din kondition och löpning men inte tycker traditionell långdistans är kul.

Cirkel

Styrka kondition intensitet utmanande

Bootcamp inspirerat pass som utmanar din styrka och kondition men även mentalt. Stations-baserad träning blandat med styrka och flås och utmanande övningar som armgång och ringar.

Zumba

Dans koordination

Zumba är en dansbaserad gruppträningsform. Vi dansar huvudsakligen till latinamerikansk musik men även till hitlåtar som spelas på radio. Vi tränar både kondition och koordination samtidigt som vi får igång en hög förbränning. Man behöver inte kunna dansa eller hålla takten för att delta, det viktigaste är att man har roligt!

Kettlebell

Styrka fettförbränning flås

Ett komplett träningspass för kroppen. Här kör vi igenom hela kroppen med enbart kettlebells. Ökar din styrka och ger dig bättre balans och stabilitet vid helkroppsövningar som Turkish-Get-Up.

Power & Grace

Styrkeuthållighet koordination

Rör kroppen så som den är skapt att röra sig och hitta din spiralbalans. Ett effektivt pass som tränar hela kroppen och får dig att växa som person. Ett måste-pass att testa!

Mindfulness

Avslappning mental träning

Alla kan känna sig stressad och svårt att komma ner i varv. Mindfulness kan hjälpa dig att slappa av, sänka stressnivån och finna ditt inre lugn.

Familjefys

Barnvänligt kondition styrka

Ett pass för hela familjen! Här tränar vi på ett lekfullt sätt. Ibland med bollar, tärningar eller kortlek. Ibland kör vi Funbattle. Barn i alla åldrar är välkomna.

Senior

Styrka rörlighet

Ett pass för dig som är pensionär men vill behålla eller öka din styrka för att må så bra som möjligt och vara stark i vardagen. ~ kommer inom kort ~

P.E. One

Prova på ett nytt sätt att träna och upplev kraften i 3D-funktionell träning. P.E. One kommer sätta din kropp i rörelse precis som vi rör oss i vardagen och i våra sporter. Mattan vi använder oss av ger dig tydliga mål för vad just din egna kropp vill och behöver utvecklas inom. Genom guidning av siffror och riktningar på mattan kommer du involvera hela din kropp i nya variationer på gamla övningar som tex utfall, lyft, pressar, rotationer och hopp. Funktionellt, högintensivt, energifyllt, roligt och enkelt - utan en koreografi som behöver läras in. P.E. One är "Task and Target - Training simplified." I P.E. One - 3D gruppträning tränar varje individ efter egna förutsättningar och egen takt. Du följer instruktionerna om vilka siffror och riktningar på mattan du ska röra dig i , vilket gör det väldigt enkelt och roligt. Därför passar det dig som nybörjare till van motionär eller som ungdom till senior. P.E. One är för dig som vill träna din kropp på bästa sätt och ha en hög förbränning på ett energigivande pass på 45 minuter. Get on it!

Tabata

Detta pass är uppbyggt på Tabata-intervaller vilket innebär att vi jobbar med en övning i 20 sekunder följt av 10 sekunders vila. Passet varieras med olika övningar och upplägg varje gång. Ibland med endast kroppsviktsövningar och ibland mer som ett Cirkelpass med stationer.

Box

Vi jobbar två och två med handskar och mittsar. Olika kombinationer med slag varvat med pulshöjande övningar och lekar. Man behöver inte gå tillsammans med någon utan man paras ihop på plats.

Yoga

Vår yoga passar alla, framför allt dig som inte testat yoga tidigare och inte vill ha för avancerade positioner och övningar. Vi lägger mycket fokus på att stretcha och att varva ner.

WOD

WOD står för Workout Of the Day och är ett Crossfit-inspirerat pass. Det är ett kortare och tufft pass där vi börjar med teknikgenomgång av de övningar vi ska jobba med. Därefter blir det 15 intensiva minuter med olika upplägg där var och en räknar antalet repetioner man hinner med. Tanken är sedan att man ska slå sitt eget resultat vid nästa pass.

TRX

Här jobbar vi med TRX-band (ett mycket slitstarkt band med två handtag som fästs i taket). Vi jobbar med vår egen kroppsvikt som belastning och alla övningar går att anpassa efter önskad nivå.

Piloxing

Pilates genomsyrar hela klassen, mycket core och balansövningar. Boxning hör till den intensivare delen av Piloxing, kontroll, styrka och core är med här också. Avslutas med mag- och rumpövningar samt stretch.

Bootcamp

Utomhusträning där vi oftast jobbar cirkelbaserat med stationer. Vi använder bland annat redskap som däck och Battleropes. Här får man gärna bli lite smutsig.

Funbattle

En lek där två lag möter varandra. Man har kardborrevästar på sig och ska försöka träffa motståndarna med mjuka bollar. Passar alla åldrar!